Jumaat, 10 Mei 2013

Bertenang sedikit selepas kesibukan

Assalamulaikum....

Aii....sibuk nya beberapa minggu lalu...

mana orang di tanah semenanjung hendak membuat persiapan pesta buku antarabangsa, kemudian kehangatan menghadapi PRU13 lagi...kemudian saya pula balik kampung sekejap,

dalam sibuk-sibuk itu saya berjaya menyiapkan 290++ manuskrip penuh saya yang pertama....

Alhamdulillah....sekarang berada dalam proses editing...semoga segala urusannya dipermudahkan....

dahulu hampir berputus asa sebenarnya hendak menghantar apa-apa proposal penulisan.
iyalah...rasa seperti merajuk sedikit, sudah hantar banyak kali, tetapi tidak pernah diterima. jadi...dengan penuh nekad pada hari itu saya berusaha menyiapkan sebuah proposal dan mengemailkannya kepada seorang editor tepat pukul 3 pagi dengan kata-kata 'jika tidak diterima juga, mungkin aku sudah ditakdirkan jadi penulis yang menulis untuk diri sendiri, pasrah'

Tup-tup keesokan paginya serasa saya tidak percaya menerima email yang diterima, bahawa editor mahu berbincang lanjut dengan saya mengenai manuskrip itu!!!!!!!

Ya Allah....ya Allah... Ya Allah...yakin lah aku rezeki Allah itu misteri....rasa tidak percaya namun ianya benar-benar terjadi....

dan...selama tujuh minggu saya berhempas pulas menulis, dengan semangat yang berkobar-kobar, akhirnya sudah siap....


cerita selepas itu? nantikan....
terima kasih kerana sudi membaca blog ini (^^,)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan