Selasa, 9 Julai 2013

Satu hari nanti?

"Satu hari nanti aku akan baiki bumbung rumah yang bocor itu,"

"Satu hari nanti aku akan tulis juga idea-idea di dalam kepala aku ini menjadi novel,"

"Satu hari nanti aku akan berhenti minum arak juga lah,"

"Satu hari nanti aku akan pakai tudung juga, tengoklah nanti,"

"Satu hari nanti aku akan mula solat lima waktu,"

"Satu hari nanti ada juga hidayah untuk aku lah,"

"Satu hari nanti aku tahulah aku taubat..."

Satu hari nanti, ya satu hari nanti. Kita mungkin pernah berazam untuk berbuat kebaikan satu hari nanti. Tetapi tahukah anda satu hari nanti itu adalah kod untuk perkataan 'TIDAK AKAN' ?

Hanya satu saat menjadi perbezaan antara HIDUP dan MATI.

So why dont we start to do something good now for a greatest good later eh?

Selamat berpuasa ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan