Ahad, 11 Disember 2011

antara inspirasi menulis

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Musim hujan kan sekarang ini? ya...tapi saya suka kannya, mendengar bunyi hujan sahaja sudah terasa kebesaran Ilahi..

untuk entri kali ini, saya cuma ingin utarakan inspirasi para penulis semasa menyiap kan manuskrip. lain penulis, lain lah caranya. jika penulis lain mungkin saya kurang pasti, namun jika bagi pihak saya( ya...saya penulis amatur sahaja..huhu ) saya akan mendengar muzik.

namun bukan sebarang muzik, saya akan mendengar OST ataupun runut bunyi filem-filem yang saya gemari.

OST dari filem Disney's Mulan.

OST dari filem Mulan ini secara automatiknya membuatkan saya membayangkan situasi seseorang yang sanggup berkorban untuk kesenangan orang lain, kan? what say you? anda semua sudah menontonnya ke? hehehe saya siap download dari youtube gitu...

He's a Pirate dari POTC Jack Sparrow

who doesnt like Captain Jack Sparrow? OST ini memberi satu inspirasi jika penulis ingin menulis kisah aksi ataupun pengembaraan. kenapa? it's give you an EPIC feeling.

You're Cute from Pasta OST

haa...kalau yang ini jika saya ingin menulis tentang hati dan perasaan gitu hik hik hik...cinta itu subjektif, sama juga seperti cantik. pandangan saya tentang cinta ialah ianya tidak perlu di hebah-hebahkan. kerana itu saya menyukai OST ini yang bagi saya ianya mengambar cinta sebagai cinta. Know what i mean? if not, then i will remain mysterious hehehe, and lastly

Harry Potter OST!!!!!!!

ini ...well...ini...As i'm considering myself is one of the pottermania...this OST encourage me to keep jolt down all my stories, even if not for the readers, i'll be delightfull to keep it on my shelves. hehehe

POTTERMANIA!!!!!!!!! thats me!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan