Jumaat, 18 Mei 2012

buzz...

Assalamualaikum...

been spending time reading the old book lately...same old book...sebab belum beli buku baru pun...so..that why i activated the silent mode. well, rasanya silent mode pun ada kebaikan juga, sekurang-kurangnya dapat menghindar dari dosa-dosa mengumpat, menfitnah, cakap bohong, riak, takbur....kan?

cuaca semakin panas kan? perasan tak? aiyoo...bibir sentiasa kering dan tekak pun macam itu juga. tidak mahu komen kenapa cuaca panas sekarang, rasanya masing-masing pun tahu kenapa. walaubagaimana pun jangan lupa minum 3 liter air setiap hari, air masak ya, bukan air dalam tin itu.

here's a secret. i once a addicted coke drinker since i'm a kid. and now guess what, i totally regret it. TOTALLY. macam-macam penyakit yang singgah pada badan. jadi saya nasihatkan, keep out coke!

lately, i been trying to make myself a chef hahaha. ya ya ya...perempuan memang , patut, wajib, mesti belajar memasak ya. lebih-lebih lagi bila ada keraguan tentang makanan yang di beli di luar. sudah jadi rajin membelek buku-buku masakan, tengok-tengok blog masakan tapi masaknya belum. alasan popular saya ialah dapur saya kecik, peti sejuk belum beli lagi ye...banyaklah alasan ya...

selain daripada itu, sudah masuk ceramah memandu KPP tahu. bukan main naik kematu punggung duduk selama lima, i repeat LIMA jam ya di dalam bilik berhawa dingin. mujur penceramahnya bukanlah dai jenis punya nada bercakap yang mendatar...mendatar...mendatar... seronok juga ya, rupanya menjadi pemandu berhemah ini sangat penting ketika di jalan raya ( terima kasih juga buat ayahanda yang menaja semua ini hehe) sebenar dari lubuk hati yang paling dalam ( amboi...) saya lebih suka kenderaan awam...pelikkan diri ku ini?

perkembangan manuskrip juga berjalan dengan...agak slow, mungkin di sebabkan masalah kesihatan, dan juga masalah assignment (orang lain punya). mungkin juga sebab ada ribuan idea berbondong-bondong masuk untuk satu projek kecil ini sehinggakan sedikit terabai projek besar. sungguh tidak berdisiplin diri saya kan, mesti merubah sikap ini juga nanti. well, i been a buzy buzz like a bee even people saw me and told me how a laid-back person i am. haha believe me, walau sesibuk pun, muka mesti cool

banyak sudah saya merepak ya. ampunkan saya mencuri masa anda,
saya doaka yang baik-baik untuk kita umat Islam seluruh dunia,

semoga kita di rahmati Allah SWT ^^

salammmmmm.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan