Ahad, 2 September 2012

I will keep moving foward

Assalamualaikum.....

masih berada di bulan Syawal ini, lalu hendaklah kiranya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya buat semua umat Islam seluruh dunia....

Apa kahabar anda semua? semoga sihat hendaknya...wahhh bukan main beradab sapaan saya kan hik hik.

oh ya, inilah hasil tangkapan saya di Pesta Buku Kota Kinabalu tadi 



Tidak banyak...mungkin sebab tidak banyak pilihan, booth pun tidak banyak. lagipun, sebelum ke sini sempat lagi kami makan di KFC ya, jadi beli buku sudah berkurangan ya hahaha,

namun beli buku sedikit begini pun saya sudah cukup gumbira. tapi ada yang lenih mengembirakan saya... nak tahu?


Inilah dia! antologi cerpen yang saya tunggu-tunggu! hendak tahu kenapa? kerana saya berjaya menyumbangkan cerpen saya yang tidak seberapa dalam buku TAMU ini. anda semua tidak tahu bagaimana saya mahu tersenyum lebar, menahan dada yang sudah hangat dengan kegembiraan, dan air mata yang hampir mengalir sebaik sahaja tangan menyentuh buku ini tadi...mungkin agak overreacting sedikit. but i have my reason ya

ramai orang mengatakan penulis ialah sesorang yang hasil tulisannya sudah di terbitkan oleh syarikat penerbitan. dan mengatakan orang seperti saya ni tidaklah layak mengelar diri sebagai penulis. oh kecik hati ku ini. kadang-kadang ada juga manusia yang mahi tidak faham, rezeki itu Allah yang tentukan, biar sekuat mana pun kita berusaha. pada mulanya saya tidak kisah juga la, sebab saya menulis cerita-cerita saya di dalam buku latihan pun satu kepuasan juga. tetapi lama-kelamaan, saya seorang manusia biasa ini pun boleh menjadi 'down' beerhadapan dengan manusia sebegini. kadang-kadang nafsu untuk menulis pun sudah tiada. sedangkan inilah yang saya suka lakukan. semangat saya bagaikan hilang hanya kerana kata-kata dari orang lain. oh...salahkah menjadi penulis yang belum berjaya di terbikan hasil penulisannya.


Antara penulis-penulis berbakat dalam buku "TAMU". Have you spot my name over there? ^^


melihatkan ini, saya menjadi kembali pasti. this is what i love to do, tidak wajar rasanya saya cepat 'down' dengan kata-kata orang lain. saya akan terus menulis, walaupun tiada syarikat penerbitan mahu terima manuskrip saya, saya akan terus menulis. saya boleh buat zine sendiri. walaupun tiada sesiapa yang mahu menbaca hasil tulisan saya dan cuma tinggal saya, saya akan terus menulis.i will keep moving foward even after i stumbled hard. i have so much story stuck in my head, just waiting for me to jolt it down. i will never give up. dan saya tidak pernah beranggapan akan menjadi kaya dengan menulis, jadi saya menulis bukan kerana duit.

enough with the heavy...saya nak promote ni, pada sesiapa yang berminat untuk memiliki TAMU, bolehlah dapatkannya di booth 64 pesta buku sabah di Suria Sabah sehingga 9th nanti, ataupun dapatkan secara online di OrbitHijau

sampai di sini sahaja kali ini, terima kasih kerana sudi membaca entri ini, berikan sokongan pada saya ya,
semoga Allah mengurniakan kita semua ilham yang baik-baik untuk terus berkarya ^^

2 ulasan:

  1. bestnya! Saya suka juga menulis cerita2 mcm ni. Tapi ya la tatabahasa ke laut. So baca sendiri2 seja. btw saya wasaber juga. :)

    BalasPadam
  2. saya amatur sahaja haha, terima kasih kerana sudi jenguk blog ini ^^

    BalasPadam